Roompot start het zomerseizoen met meer dan 100 nieuwe activiteiten op maat van zijn gasten. En dus ook aangepast aan de verschillende leeftijdsgroepen van gasten: van de allerjongsten tot het hele gezin, zonder de coole kids en tieners uit het oog te verliezen of op een hoopje te gooien. De afwisseling tussen activiteiten die de gasten laten ontdekken, spelen, creëren en verbinden maakt het volledig aanbod niet alleen compleet maar garandeert ook een erg leuke, gevarieerde en ongeziene vakantie.
Met ruim 180 vakantieparken in zijn aanbod weet Roompot dat niets zo moeilijk is als gepaste animatie en activiteiten te organiseren voor alle gasten. De ene zoekt de absolute rust, de andere wil de hele dag geprikkeld en geëntertaind worden. De combinatie van beiden zorgt vaak voor eenheidsworst en weinig variatie in de gastbeleving.
Op maat van het park en de gasten
Roompot koos voor de andere weg en analyseerde de voorbije twee jaar het profiel van de gasten die elk park bezoeken en wat hun verwachtingen zijn. Dit met het besef dat gasten en hun verwachtingen tijdens een midweek, weekend of schoolvakantie kunnen variëren.
Met de resultaten van die studie ging het aan de slag en creëerde het met ‘the entertainment department’ – kortweg ‘ted’ -, de referentie in Europa en Groot-Brittannië als het aankomt op entertainment, meer dan 100 nieuwe activiteiten. Honderd activiteiten die in functie van het park, de gasten, het moment en de verwachtingen vanaf nu worden uitgerold. Ook 100 activiteiten die absoluut vernieuwend zijn voor de hele branche.
Voor jong of oud(er), maar ook voor kids en tieners
Vaak denken (thema)parken, entertainment specialisten en vakantieaanbieders aan de allerjongsten en aan het gezin als het op activiteiten aankomt. Gaat men iets verder, dan komen ook de 8- tot 11-jarigen aan bod. De tieners vergeet men dan bewust. ‘Erg moeilijk te prikkelen’ redeneert men.
Met zo’n ruim aanbod en geen twee parken die dezelfde zijn, koos Roompot bewust om geen van de 4 groepen minder aandacht te schenken. Kindergeluk is dubbel geluk, wat de leeftijd ook is. Op die manier ontwikkelden Roompot en ted 65 geweldige activiteiten voor de Koos Klub, de 4 tot 7-jarigen. In dat aanbod zitten zowel dansparades en SuperChef kookworkshops in 7 varianten waar kinderen o.a. een tompouce of bolus leren maken, als een heus Roompot piratenspel en het ‘The Explorer‘-spel, waarin de kinderen in de huid van echte avonturiers en astronauten kruipen.
De Kool Kids, van 8 tot 11 jaar, kunnen rekenen op ruim 78 verschillende activiteiten. Van TikTok Challenges en het maken van armbanden tot lasergames en GPS-zoektochten. Net als de ‘silent disco’ natuurlijk. Dit zijn allemaal nieuwe activiteiten die een kind nooit eerder op een vakantiepark beleefde. Voor de volwassenen, met of zonder kids, staan voortaan 34 activiteiten op het Roompot programma: shows, een Olympisch Spelen voor het hele gezin, geocaching of avonturentochten.
Ontdek, speel, creëer en verbind
Het aantal activiteiten per leeftijdsgroep belooft al dat gasten een geweldige vakantie bij Roompot zullen beleven. Nederlands grootste aanbieder van vakantieparken voorziet ook voldoende variatie in het type activiteit: van heel chill tot erg energiek, ondergebracht in de volgende 4 categorieën: ‘Create’, ‘Play’, ‘Explore’, en ‘Connect’.
Naast de ongezien afwisseling in de soort activiteiten legt Roompot ook veel meer de focus op buitenactiviteiten, de ontdekking van de omgeving en actief bezig zijn.
Begeleid door 300 enthousiaste animatoren, om zelf te doen of online
Omdat je bij het dj-mixen best wat hulp kan gebruiken van iemand die dit met passie doet, voorziet Roompot bij heel wat activiteiten een enthousiaste begeleiding. Ouders laten hun jonge kinderen ook niet zomaar ergens achter. Dit zomerseizoen heeft Roompot ruim 300 animatoren op zijn parken.
Wie met vakantie is, wil uiteraard ook vrij zijn en het tempo zelf kunnen bepalen, zeker wanneer het gezin samen wat wil doen. De nieuwe DIY-activiteiten van Roompot zal hen als gezin een mooie tijd bezorgen. Zij kunnen de ‘family work out’ en ‘The Pirates of Roompot’, een interactieve speurtocht dankzij de nieuwste technologieën op smartphones (NFC), alvast op het verlanglijstje noteren.
Een laatste categorie gebeurt 100% digitaal, met filmpjes, op het tempo van de tieners, zodat hij/zij zelf kan scrollen, herbekijken en liken.
Intensieve voorbereiding en opleiding voor een ongezien aanbod in de branche
De eerste activiteiten starten al deze maand op verschillende parken en worden in de komende weken verder uitgerold. Andere zullen in de komende maanden aan het aanbod worden toegevoegd, zodat gasten een zee aan keuze en variatie hebben.
Aan deze uitrol ging heel wat voorbereiding vooraf. Het team dat voor een fantastische gastbeleving gaat, werkte meer dan een jaar met ‘ted’ aan dit ongeziene aanbod. De voorbije maanden leidde het ook alle animatoren op zodat zij gasten vanaf deze maand kunnen laten genieten van een fantastisch animatieaanbod.